Se highlights fra det, vi går og laver. Du kan klikke ind på hvert album og se flere billeder fra hver event, forestilling, camp med mere.
Vi ville blot fortælle dig, at vi også bruger cookies.
Se highlights fra det, vi går og laver. Du kan klikke ind på hvert album og se flere billeder fra hver event, forestilling, camp med mere.
For at tilmelde dig hold, camps og andre aktiviteter på skolen, skal du hoppe over på vores tilmeldings - og medlemsside. Der har du også fuldt overblik over dine tilmeldinger, betalinger og meget mere.
Se og tilmeld hold Gratis prøvegang
I overensstemmelse med Teaterskolens vedtægter § 4, stk. 9 skal vedtægtsændringsforslag være udsendt sammen med dagsordenen.
Jf. § 4, stk. 2 skal dagsorden udsendes med mindst tre ugers varsel inden generalforsamlingen.
På anbefaling af skolens revisor, Beierholm, og skolens forbund, DOF, fremsætter bestyrelsen hermed følgende ændringsforslag.
Hvis godkendt vil ændringen træde i kraft pr. 1/1/2023.
10.1 Foreningens regnskabsår løber fra d 1.7. til d 30.6.
samt
4.2 Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt inden udgangen af oktober måned. Indkaldelse sker med mindst tre ugers varsel med angivelse af dagsorden ved brev eller mail til medlemmerne eller ved opslag/annoncering.
10.1 Foreningens regnskabsår følger kalenderåret.
samt
4.2 Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt inden udgangen af april måned. Indkaldelse sker med mindst tre ugers varsel med angivelse af dagsorden ved brev eller mail til medlemmerne eller ved opslag/annoncering.
Ved en ændring af regnskabsåret vil perioden for skolens årsregnskab følge perioden for skolens tilskudsregnskab for folkeoplysende voksenundervisning.
Det vil spare skolen både administrative kroner og omkostninger til revision, da der ikke skal udfærdiges og revideres to særskilte regnskaber for samme aktivitet.
På nuværende tidspunkt falder det nye regnskabsår desuden midt i skolens sommercampperiode. Det vil gavne det økonomiske overblik i sommerperioden, hvis skæringsdato for nyt regnskabsår i stedet faldt mellem en af skolens største aktiviteter i stedet for midt i.
Da generalforsamling skal afholdes senest fire måneder efter regnskabsårets udløb, foreslås det desuden af ændre sidste udkald for generalsamling til udgangen af april måned.
I henhold til skolens vedtægter §4 indkaldes hermed til Teaterskolen Koldings (før Teaterskolen Dorothea) årlige generalforsamling.
Desuden indkaldes der til valgmøder for deltagere i voksenundervisningen samt forældre og elever i den øvrige undervisning i henhold til vedtægternes §6 og §7.
Kl. 12 – 15
Kl. 12: Valgmøder
● Valgmøde for alle deltagere i voksenundervisningen
● Valgmøde for elever i den øvrige undervisning
● Valgmøde for forældre til elever i den øvrige undervisning
Kl. 12.20 – 15: Generalforsamling
Teaterskolen Kolding
Bygning 5, lokale 1D (mødelokalet på første sal)
Skolegade 2D, 6000 Kolding
Tilmeld dig via skolens hjemmeside
w: https://teaterskolenkolding.dk/skole-moede/
Valg af repræsentanter til bestyrelsen
Når du går til undervisning her på skolen, har du mulighed for at stemme på den, du synes skal være repræsentant. Du kan også selv stille op.
1. Valgmøde for alle deltagere i voksenundervisningen
1. Valgmøde for alle elever og forældre i den øvrige undervisning
● Én repræsentant og en suppleant blandt voksne elever *
● Én repræsentant blandt børn og unge over 15 år **
● Èn repræsentant blandt forældrene til børn og unge **
Ønsker ingen af modtage valg frafalder repræsentationen.
* Stemmeberettiget og valgbare til valgmøde for deltagere i voksenundervisningen, er alle deltagere i skolens kursusvirksomhed jf. folkeoplysningslovens kap. 4.
** Stemmeberettiget og valgbare til valgmøde for elever og forældre, er alle elever og forældre over 15 år i skolens kursusvirksomhed jf. folkeoplysningslovens kap. 5.
Du behøver ikke at være medlem for at stille op samt stemme til valg af repræsentanter.
Du skal dog være medlem for at kunne stemme til generalforsamlingen og stille op til de øvrige bestyrelsesposter.
I en aftenskoleforening er du ikke automatisk medlem af foreningen, når du går til undervisning.
Du skal melde dig i ind senest d. 23. oktober for at være stemmeberettiget og valgbar under generalforsamlingen.
For at blive medlem skal du være 18 år og kunne gå ind for foreningens formål.
Det koster 100 kr. i kontingent at blive medlem.
Kontingentet dækker ét år fra d. 1. juli til d. 30. juni.
Indmeldelse kan ske her: https://teaterskolenkolding.dk/skole-moede/
Følgende er på valg:
● Maiken Hennings – ønsker ikke genvalg
● Laila Hecquet – ønsker genvalg
1. Valg af dirigent
2. Valg af referent
3. Valg af stemmetællere
4. Bestyrelsens beretning
5. Godkendelse af revideret regnskab
6. Fastsættelse af kontingent
7. Behandling af indkomne forslag
8. Fremtidig virksomhed inkl. budget
9. Valg af formand
10. Valg af bestyrelsesmedlemmer
11. Valg af suppleanter
12. Valg af revisor og revisorsuppleant
13. Eventuelt
Teaterskolen Kolding
Bygning 5, lokale 2D
Skolegade 2D, 6000 Kolding
Skoleleder Sofia Borregaard Christiansen
e:
t: 91 89 18 61
Med venlig hilsen
Bestyrelsen på Teaterskolen Kolding
1.1 Foreningens navn:
Teaterskolen Dorothea
1.2 Foreningen er hjemmehørende i Kolding Kommune
1.3 Foreningen er tilknyttet Dansk Oplysnings Forbund.
2.1 Foreningens primære formål er at forestå folkeoplysende voksenundervisning, foredrag og debat inden for folkeoplysningslovens rammer for at styrke deltagernes personlige, sociale og faglige kompetencer, og dermed fremme forståelse for medborgerskab og demokrati.
Foreningens formål er desuden at tilbyde kulturaktiviteter for børn og unge.
2.2 Foreningen er almennyttig og uafhængig af partipolitik.
3.1 Som medlemmer kan optages enhver person, der kan gå ind for foreningens formål.
3.2 Generalforsamlingen fastsætter kontingentet.
3.3 Bestyrelsen fastsætter nærmere regler for ind- og udmeldelse.
4.1 Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
4.2 Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt inden udgangen af oktober måned. Indkaldelse sker med mindst tre ugers varsel med angivelse af dagsorden ved brev eller mail til medlemmerne eller ved opslag/annoncering.
4.3 Møde- og stemmeberettigede på generalforsamlingen er ethvert medlem, der senest en uge inden generalforsamlingens afholdelse er behørigt indmeldt.
Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
Er medlemmet under 15 år repræsenteres medlemmet demokratisk af den ene af pågældendes forælder eller værge.
4.4. Ethvert af foreningens medlemmer er valgbar ved valg til bestyrelse, medmindre de pga. inhabilitet i henhold til Folkeoplysningslovens regler ikke er valgbare.
4.5 Som revisor kan kun vælges personer, der er økonomisk uafhængig af aftenskolens virksomhed, og som ikke er i samme husstand som skoleleder eller bestyrelsesmedlemmer.
4.6 Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal mindst indeholde følgende punkter:
1. Valg af dirigent
2. Valg af referent
3. Valg af stemmetællere
4. Bestyrelsens beretning
5. Godkendelse af revideret regnskab
6. Fastsættelse af kontingent
7. Behandling af indkomne forslag
8. Fremtidig virksomhed inkl. budget
9. Valg af formand
10. Valg af bestyrelsesmedlemmer
11. Valg af suppleanter
12. Valg af revisor og revisorsuppleant
13. Eventuelt
4.7 Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest to uger før generalforsamlingen. Forslag om vedtægtsændringer fra medlemmer skal være bestyrelsen i hænde senest 6 uger før generalforsamlingen.
4.8 Generalforsamlingen træffer sine beslutninger ved almindelig stemmeflerhed. Dog undtaget §4 stk. 9 og §12 stk.1.
4.9 Vedtægtsændringer kræver 2/3 flertal af de fremmødte på en ordinær/ekstraordinær generalforsamling. Ændringsforslag skal være udsendt sammen med dagsordenen.
4.10 Afstemning kan foregå ved håndsoprækning med mindre mindst 1 medlem ønsker skriftlig afstemning. Personvalg foregår altid ved skriftlig afstemning, hvis der er flere kandidater til samme post.
5.1 Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, når bestyrelsen finder det nødvendigt, og skal afholdes, når mindst en tredjedel af medlemmerne fremsætter skriftligt begrundet anmodning om det over for formanden. Generalforsamling afholdes senest 4 uger efter modtagelse af anmodningen.
5.2 Indkaldelse sker skriftligt med mindst to ugers varsel med angivelse af motiveret dagsorden.
6.1 Valgmøde for deltagerne afholdes én gang årligt inden udgangen af oktober måned og indkaldes med mindst tre ugers varsel ved brev til deltagerne eller opslag/annoncering.
6.2 Valgbar og stemmeberettiget er enhver deltager – uanset om denne er medlem af foreningen
eller ikke – for hvem der er betalt for tilskudsberettiget undervisning for den aktuelle sæson.
6.3 Der vælges én repræsentant og én suppleant.
6.4 Deltagerrepræsentanten indtræder i bestyrelsen ved det førstkommende bestyrelsesmøde efter valget og udtræder umiddelbart efter det følgende års valgmøde.
6.5 Såfremt ingen deltagere ønsker at modtage valg til bestyrelsen, bortfalder deltagerrepræsentationen i bestyrelsen.
7.1 Valgmøde for forældre og elever afholdes én gang årligt inden udgangen af oktober måned og indkaldes med mindst tre ugers varsel ved brev til elever og forældre eller opslag/annoncering.
7.2 Valgbar og stemmeberettiget er enhver forælder og elev over 15 år – uanset om denne er medlem af foreningen eller ikke – for hvem eller hvis barn, der er betalt for undervisning for den aktuelle sæson.
7.3 Der vælges én forældrerepræsentant og én elevrepræsentant til bestyrelsen.
7.4 Repræsentanterne indtræder i bestyrelsen ved det førstkommende bestyrelsesmøde efter valget og udtræder umiddelbart efter det følgende års valgmøde.
7.5 Ønsker ingen forælder eller elev at modtage valg bortfalder repræsentationen i bestyrelsen.
8.1 Foreningen ledes af en bestyrelse, der består af op til otte medlemmer, heraf én repræsentant for deltagerne jf. §6 samt én forælder til en deltager under 18 år og én elevrepræsentant fra skolens øvrige kursusvirksomhed jf. §7.
Formand og bestyrelsesmedlemmer vælges for to år, således at der i ulige årstal vælges formand og to bestyrelsesmedlemmer, og i lige år to bestyrelsesmedlemmer.
Valgbar til bestyrelsen er alle over 18 år med undtagelse af elevrepræsentanten jf. §7.
Formand og næstformand skal findes blandt bestyrelsens medlemmer over 18 år.
Der vælges en første og en anden suppleant hvert år. Suppleanterne kan indbydes til at deltage i bestyrelsesmøderne, dog uden stemmeret.
8.2 Bestyrelsen leder foreningen i overensstemmelse med gældende lovgivning, nærværende vedtægter og generalforsamlingens beslutninger.
8.3 Senest fjorten dage efter nyvalg til bestyrelsen afholdes konstituerende møde, hvor bestyrelsen vælger næstformand blandt bestyrelsens medlemmer over 18 år.
8.4 Bestyrelsen kan fastsætte en forretningsorden. Den kan nedsætte underudvalg og arbejdsgrupper til at varetage afgrænsede opgaver.
8.6 Formanden – og i dennes fravær næstformanden – indkalder og har ansvar for ledelsen af bestyrelsens møder. Mødet afholdes, når formanden skønner det nødvendigt, når mindst tre medlemmer af bestyrelsen fremsætter begæring herom, eller når lederen fremsætter begæring herom over for formanden. Indkaldelsen sker skriftligt med angivelse af dagsorden. Bestyrelsesmødet afholdes inden to uger efter modtagelsen af anmodningen.
8.7 Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af bestyrelsesmedlemmerne er til stede. Bestyrelsen træffer sine afgørelser ved almindeligt flertal. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme udslagsgivende.
8.8 Bestyrelsen er ansvarlig over for kommunalbestyrelsen for anvendelse af modtagne tilskud, for anviste lokaler og for regnskab og dokumentation for virksomheden, herunder en årsberetning.
Bestyrelsen har det overordnede ansvar for driften af virksomheden.
§8 stk. 8 er kun gældende for de af bestyrelsens medlemmer, der er over 18 år.
8.9 Bestyrelsen ansætter den daglige ledelse i henhold til gældende regler.
Skolelederen deltager i bestyrelsesmøderne som sekretær.
9.1 Skolelederen varetager den daglige ledelse under ansvar over for bestyrelsen og efter de af bestyrelsen fastsatte vilkår.
9.2 Bestyrelsen kan med ansvar over for generalforsamlingen indgå samarbejdsaftaler med andre foreninger eller institutioner i forbindelse med f.eks. lederansættelse, sekretariatsbistand, markedsføring og økonomiforvaltning.
10.1 Foreningens regnskabsår løber fra d 1.7. til d 30.6.
10.2 Foreningsregnskabet udarbejdes i overensstemmelse med god regnskabsskik og underskrives af samtlige bestyrelsesmedlemmer.
§10 stk. 2 er kun gældende for de af bestyrelsens medlemmer, der er over 18 år.
10.3 Regnskabet revideres af de på generalforsamlingen valgte revisorer.
11.1 Foreningen tegnes af formanden og et bestyrelsesmedlem i forening. Ved formandens forfald tegnes foreningen af næstformanden og to bestyrelsesmedlemmer i forening.
Ved optagelse af lån og salg/pantsætning af fast ejendom samt underskrivning af regnskab tegnes foreningen af den samlede bestyrelse.
11.2 For foreningens økonomiske forpligtelser hæftes alene med foreningens formue. Bestyrelsens medlemmer hæfter personligt for tilskud, som foreningen har modtaget i henhold til Folkeoplysningsloven eller anden tilsvarende lovgivning i tilfælde, hvor der opstår et krav om tilbagebetaling på grund af retsstridig handling eller undladelse, der kan tilregnes bestyrelsesmedlemmerne som forsætlig eller uagtsom.
11.3 Regler om tegning og hæftelse gælder ikke de af bestyrelsens medlemmer, der er under 18 år.
12.1 Et medlem kan ekskluderes af foreningen, hvis man ikke har opfyldt kontingentforpligtelsen.
12.2 Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, når medlemmet efter bestyrelsens begrundede vurdering ikke optræder i overensstemmelse med foreningens interesser. Medlemmet skal have en skriftlig begrundelse for eksklusionen, og mulighed for at svare inden 14 dage. Eksklusionen kan først træde i kraft efter en beslutning på et bestyrelsesmøde, hvor bestyrelsesmedlemmerne kan tage stilling til medlemmets eventuelle svar. Eksklusionen sker med ansvar over for generalforsamlingen, hvorfor en redegørelse for denne skal fremgå af beretningen. Det ekskluderede medlem har mulighed for at anke eksklusionen på førstkommende ordinære generalforsamling. Punktet sættes på dagsordenen efter reglerne i § 4 stk. 7. Generalforsamlingens beslutning er gældende og kan ikke ankes.
13.1 Opløsning af foreningen kan kun finde sted med 3/4 flertal på en generalforsamling, hvor opløsningen er et selvstændigt punkt på dagsordenen. Opløsningen skal endeligt vedtages med simpelt flertal på en efterfølgende generalforsamling, der tidligst kan afholdes to uger efter den første.
13.2 Ved opløsning tilfalder foreningens aktiver Dronning Dorothea Teatret, Zahnsgade 53, 6000 Kolding.
13.3 Ved planer om opløsning skal dagsorden herom også tilgå Dansk Oplysnings Forbund af hensyn til overholdelse af formalia omkring foreningens lukning.
d. 26.2.2017
Jacob S. Knudsen
Sørine Bager
Launy Norup
Erling Kaas
Sofia B. Christiansen
Kristjana Jonasdottir
Morten Hecquet